De Flat Earth Society heeft gelijk: de wereld is plat, of tenminste: draait om platheid.
Naar het schijnt, zijn in de WK-verkoopaanjaagperiode minder platte beeldschermen verkocht dan door fabrikanten en handelaren verwacht, platte verkooppraatjes als zou je grassprieten kunnen tellen op zo’n scherm ten spijt. Een slecht verkoopargument overigens. Zo saai is voetbal nou ook weer niet. De Consumentenbond kwam vlak voor het moment suprême met een vernietigend testoordeel, waar in vakkringen met verbazing op werd gereageerd. Jeroen Verkroost verdenkt de beschermer van consumentenbelangen ervan zijn bestaan middels oproerkraaien te willen – en zelfs moeten – rechtvaardigen. (www.copypaste.nl, 28.04.06 ‘Slechte testresultaten digitale TV bij Consumentenbond een Hoax’), omdat de geëmancipeerde consument heel goed zelf weet wat hij wil en de Consumentenbond dus niet meer nodig heeft. Is dat een platte banalisering, of getuigt de Consumentenbond van banale platheid?
In deze tijd van overinformatie kom je daar niet meer achter. Iedereen constateert en doet zijn – of haar – geëmancipeerde zegje. Wij kunnen niet anders dan vaststellen dat we, uit welke hoek we het ook bekijken en ongeacht de gedragen bril, vermoedelijk te maken hebben met een vorm van ‘vals plat’.
woensdag 12 juli 2006
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten