maandag 12 maart 2007

UItvaartsbranche in nood

Het aantal sterfgevallen schijnt in de komende jaren door het warme weer af te gaan nemen. De Telegraaf meldt dat door deze ontwikkeling de uitvaartbranche in grote nood verkeert.

Het overlijden zal aantrekkelijker gemaakt moeten worden om deze beroepsgroep te redden. De heer Woordvoerder van de uitvaartondernemersvereniging legde ons namens zijn achterban uit dat de branche zich beraad op mogelijkheden om te anticiperen op deze ontwikkeling. Er wordt gedacht aan marketing, klantstimuleringssystemen zoals prijzen voor elke 100ste overledene, groepskortingen, een leuke loterij, etc....

De heer Woordvoerder meldde ons tevens dat er in samenwerking met Endemol een televisieshow in ontwikkeling is. De voorlopige werktitel is 'dan liever gewoon dood'. Het zal een spannende, maar vooral leerzame spelshow worden met als hoofdprijs een luxe begrafenis of crematie.
De optie van het programma 'Mijn begrafenis, jouw begrafenis' is door de branche van de hand gewezen wegens het permanente karakter. Er is hierbij niet, zoals met de andere varianten met het thema mijn/jouw, de mogelijkheid om de deelnemers naderhand te vragen naar hun ondervindingen. Het format zou hiermee geweld worden aangedaan.

Wél
wordt een programma in overweging genomen met de titel 'Pimp your funeral'.

Geen opmerkingen: